16.10.2019
ID: 4615

Recenzia: UNIDROIT Principles of International Commercial Contracts, An Article-by-Article Commentary

Zdroj: Giese & Partner

Nová a v Českej a Slovenskej republike zatiaľ relatívne málo známa publikácia Prof. Dr. Eckarta J. Broedermanna nazvaná UNIDROIT Principles of International Commercial Contracts, An Article-by-Article Commentary by určite nemala ujsť pozornosti tých, ktorí sa zaujímajú o medzinárodné obchodné právo. Táto kniha predstavuje veľmi detailný komentár k 211 zásadám medzinárodných obchodných zmlúv vypracovaných Ústavom pre unifikáciu medzinárodného súkromného práva OSN (UNIDROIT) vo verzii z roku 2016 (publikovaná na jar roku 2017).

Autor napokon sám v predslove uvádza, že uvedené zásady poskytujú neoceniteľný prostriedok na vypracovanie a zhodnotenie rizík medzinárodných obchodných zmlúv a rovnako môžu hrať dôležitú úlohu v medzinárodných arbitrážach a súdnych konaniach. Zároveň niet pochýb o tom, že príslušné zásady vďaka svojej vyváženej a nestrannej povahe zohrávajú v cezhraničných obchodných vzťahoch stále významnejšiu úlohu, a preto je vhodné, aby sa s nimi každý praktik oboznámil bližšie. Autor komentára, ktorý je nemeckým právnikom s bohatými skúsenosťami v oblasti aplikácie medzinárodného práva, a to ako v kontinentálnej tak aj v anglo-americkej právnej oblasti, detailne a zrozumiteľným jazykom analyzuje a vysvetľuje obsah každého jednotlivého pravidla a poskytuje veľmi praktický návod na jeho využitie v praxi. Autor taktiež poukazuje na veľké množstvo ďalšej literatúry a zdrojov súvisiacich s danou problematikou, čo nepochybne potvrdzuje jeho mimoriadny rozhľad v tejto oblasti.

Pokiaľ sa vo svojej praxi zaoberáte obchodným právom s medzinárodným prvkom, či už ako poradcovia pri príprave medzinárodných obchodných transakcií alebo ako arbitri prípadných sporov, táto publikácia by určite nemala vo vašej knižnici chýbať. Vrelo ju odporúčam.

Rathousky
JUDr. Ondřej Rathouský
,